Funcionament de la publicitat

Edu3.catEl treball a classe de la sessió d'anuncis, em va fer reaccionar la part de cervell que tinc adormida i acostumada a totes les informacions que entren sense demanar permís.Realment em pensava que coneixia els mecanismes de funcionament de la publicitat, el seu llenguatge, les seves intencions, la manera com actua sobre nosaltres avui...És d'aquest tema que ens parla el documental adjuntat, "Un forat a la butxaca", de com ens influencia la publicitat en el nostre dia a dia i de com a la societat més jove es senten atrets per un producte anunciat a la TV per el que aquest producte li està oferint. És a dir no és una realitat sino que aquesta publicitat pretén que l'espectador s'identifiqui amb una realitat idilica, o es vegi reflectit en aquell esportista que admira. també solen oferir formules barates per resoldre els seus problemes de timidesa i inseguretat.L'anunci, pretén la identificació amb els somnis i desitjos, el que volen ser i no són... És necessari tanmateix l'educació audiovisual a l'escola, per que els nens i nenes tinguin instruments de defensa i maduresa en front els missatges subliminars que els arriba constantment i que entren sense demanar permís per una finestra de casa, la TV. Educant a l'escola podem aconseguir ciutadans més crítics que decideixin que comprar i que ningú parli per ells.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments