ESCOLA 2.0

Informació a la premsa de la meva ciutat
sobre l'ús de les Tic a les escoles

Dintre de la meva feina vaig aprendre que a nivell politic el que surt a la premsa et pot recolzar o fer-te molt mal. Unes de les meves tasques va ser fer el recull de premsa amb els temes relacionats a la nostra feina.

Així doncs entendreu que per "deformació" professional sempre intento complementar la meva tasca/estudi amb la recerca a hemeroteques d'articles que em poden ajudar a entendre des d'on partim o de quina situació estem, és a dir recerca per comprendre...

Llavors em vaig fer aquesta pregunta, què té l'ajuntament de la meva ciutat al seu arxiu?, però clar necessitava ser més concreta... volia saber des de que jo vaig començar l' estudi d'aquesta assignatura fins al dia d'avui. La recerca és bassa només en els diaris de caire local (bé doncs... el boletin com dirien alguns... però allà surt tot el que passa a Terrassa)

El resultat va ser aquest:

 El Punt, 06/09/09

Educació subvencionarà la compra de portàtils per als alumnes amb 150€

 El Punt, 08/09/09


Catalunya és l'únic lloc de l'Estat on les famílies hauran de pagar l'ordinador portàtil escolar

 Diari de Terrassa, 15/09/09

Con ordenadores pero sin Wifi en el IES Torre del Palau



 El Punt, 14/10/09

Experts debatran a Barcelona l'us de les tecnologies de la informació a l'escola


 Diari de Terrassa, 23/10/09

Los profesores reciben clases para adaptarse a la generación audiovisual


 El Punt, 05/12/09

Educació ajorna la introducció d'ordinadors a primària


 Diari de Terrassa, 15/12/09

30 millones de euros para digitalizar las aulas



Desprès de la lectura d'aquests 7 articles vaig poder treure aquestes conclusions:
La primera molt poc científica és que set no en són gaires.

(reflexió: si no en parlen gaire és que a nivell comunicatiu de moment no interessa a la societat segons les editorials d'aquests diaris...)

La següent conclusió és que l'ús de les TIC als centres educatius és ja un fet,

(reflexió: Possiblement més caire polític), és veu un intent a passes gegants per part de la Generalitat de disposar ordinadors per a nens a tot els centres escolars, de fet segons fonts del diari El Periodico, Catalunya es troba a la cua en els centres que disposen d'ordinadors a les aules.

Tanmateix el Govern espanyol va anunciar al maig d'aquest any que finalitza, una nova mesura que emmarca el projecte ESCUELA 2.0 del Ministerio de Educación, al que les aules del proper curs disposaran de pissarres digitals, connexió Wifi i cada alumne tindrà el seu ordinador portàtil

Com a estudiant de magisteri no em vull quedar amb la opinió de l'administració pública, sino que m'agradaria arribar al claustre, realment a la vida d'escola.

Per la finestra d'aquest claustre es poden veure mestres que utilitzen la formació per dominar les noves tecnologies, que fan un esforç per mantenir i/o millorar les seves competències digitals.

Molts mestres ja coneixen la tecnologia per a planificar i recolzar el seu ensenyament utilitzant l'ordinador com a eina de coneixement a més d'ensenyar als nens com utilitzar-lo per a aprendre.


Els diaris opinen que les TIC serveixen per augmentar la motivació dels alumnes, per fer deures a casa, per promoure estratègies actives i per desenvolupar l'autonomia i la responsabilitat de l'infant...

Nosaltres, com a mestres, li donem un a més a més. Es pot dir que aporta tot això que hem dit abans. Però el més important, és que ensenya a aprendre a aprendre, ens dona una eina per obrir un camp de coneixement necessari i, de moment, inacabable. A part d'afavorir el treball col•laboratiu i cooperatiu a l'aula.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments